Η μάσκα

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η μάσκα, η περσόνα, η σκιά, είναι στοιχεία  της ανθρώπινης υπόστασης σε όλο το εύρος της ψυχικής δομής, μιας και τα ζώα και τα φυτά δεν έχουν ,ούτε μάσκα, ούτε περσόνα ούτε  ( ψυχολογική ) σκιά.

Ως σκιά, θα ορίζαμε εκείνο το  ασυνείδητο μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης που παίρνει τα ηνία και δρα ανεξέλεγκτα, ειδικά, αν έχει καταπιεσθεί πολύ.
Ως περσόνα, μια στυλιζαρισμένη, επιτηδευμένη συμπεριφορά , φτιαχτή και πλαστή που συνήθως μας ακολουθεί σε  κάθε κοινωνική επαφή και εξωτερική προβολή.
Όταν το άτομο ταυτίζεται πλήρως με την περσόνα μηχανοποιείται, ρομποποιείται, θυσιάζει τα πάντα για την φτιαχτή εικόνα που θέλει να προβάλει προς τα έξω και παραμένει ξένο με τον εσωτερικό  εαυτό του. πχ πολλοί αρχηγοί κομμάτων και θρησκευτικών οργανώσεων, θαμώνες του ΦΒ,  είναι μόνο ΠΕΡΣΟΝΑ του Φαίνεσθαι  και δεν  έχουν καμιά  ΟΥΣΙΑ του Είναι. Κατατρώγονται από αυτό το κομμάτι της ψεύτικης εικόνας που τους απορροφά  όλη την ενέργεια. Όσο μεγαλυτέρη η περσόνα, τόσο περισσότερη ενέργεια απαιτεί για να συντηρηθεί.
Advertisements

8 σκέψεις σχετικά με το “Η μάσκα

  1. Στα Ομηρικά Έπη, ο Οδυσσέας στον Κύκλωπα χρησιμοποίησε μια μάσκα και ένα παγιδευτικό όνομα και στους μνηστήρες με την μεγάλη περσόνα, παρουσιάστηκε με την μεταμφίεση » μάσκα» ενός πτωχού ζητιάνου.
    Ο Οδυσσέας είναι μυθολογικό πρόσωπο και ως τέτοιο, ήταν ένας και παραμένει. Αυτό λέει ο ρεαλισμός. Σουρεαλισμός είναι υπερρεαλισμός και αλίμονο ένας άνθρωπος, πρότυπο λογικής κάθε εποχής, να μη μπορεί να ξεχωρίσει την κυριολεξία από την παρομοίωση, τη μεταφορά και την αλληγορία. Να μη ξεχωρίζει την ελεγχόμενη τρέλα, από την ανεξέλεγκτη και να μην έχει αυτοέλεγχο, σοφία και να χάνει το μέτρο και την αρμονία.
    Η ΜΑΣΚΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
    http://googleodyssey.blogspot.com/2018/03/blog-post.html

    Μου αρέσει!

  2. Τι είναι ο άνθρωπος πίσω από την μάσκα του;

    Αυτό που πιστεύει ο ίδιος για τον εαυτό του;

    Αυτό που νομίζουν οι άλλοι για αυτόν;

    Αυτό που γίνεται στην διάρκεια μιας πορείας και μιας αλληλεπίδρασης;

    Ή όλα αυτά μαζί;

    Ιδέ ο άνθρωπος και ιδού η απορία!
    https://iparea.wordpress.com/2012/02/23/%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AF%CE%BB/

    Μου αρέσει!

  3. Αυτός που γνωρίζει όμως, τις μεθόδους και μεθοδεύσεις της ΣΚΙΑΣ, είναι ο Διόνυσος και με την μεγάλη παράσταση του, τις ΒΑΚΧΕΣ, πιάνει και φέρει στο φως, τη συνείδηση του καταθλιπτικού βασιλιά εξουσιαστή που την παρακολουθεί στενά και κρυφά.
    Το ολόγραμμα του Πενθέα έχει τα εξής χαρακτηριστικά.
    Παγωνιά, ερημιά, φόβο, εμμονή με την εξουσία, υπερβολή, κατάθλιψη, σοβαροφάνεια και εγωπαθή εγωισμό, έλλειψη αυτογνωσίας , στέγνωμα ψυχής και ξηρασία κατά την ομολογία ενός σύγχρονου ΠΕΝΘΕΑ.
    Ο Ηρακλής πιάνει τον Ερυμάνθιο Κάπρο στα χιονισμένα βουνά της εξουσίας μετά από μεγάλη διαδρομή, στοχεύοντας στου Ολύμπου, την ελεύθερη κορυφή.
    Ο Οδυσσέας , την αρνείται στην Καλυψώ μαζί με την παγκόσμια κυριαρχία. Θέλει να γυρίσει σε ένα νησί που αγαπά πολύ, να αγγίξει την γυναίκα του, να δει τον πατέρα του και τους πραγματικούς του φίλους και να αγκαλιάσει τον γιο του, ένα παιδί που έχει μεγαλώσει πια.
    Ο Όμηρος στις μεγάλες μεταμορφώσεις του Διονυσιακού Διθυράμβου, τα Ομηρικά του Έπη, δημιουργεί και κάτω από την μύτη της εκάστοτε εξουσίας, την ελευθερία του πνεύματος, διεκδικεί, Ο ΜΗΡΟΣ στον μηρό του Διός.
    Στο ΚΤΗΜΑ του, 50 σειρές αμπελιών έχει, «κτήμα εσαεί» για την ανθρωπότητα και μας τα δίνει κληρονομιά, αρκεί να ξέρει κανείς να τα μετρά μαζί, με τις ΩΡΕΣ και τα λεπτά.
    Ο μεγάλος ποιητής καταθέτει την μεγίστη ΠΟΛΙΤΙΚΗ( ΜΗ )ΠΡΑΞΗ του, φως ενάντια σε σκιά,
    για μας που είμαστε τα παιδιά του και τα εγγόνια του και σε μια μεγάλη πανηγυρική ενότητα και όρθια ανθρωπιά, μας καλεί, ΛΑΕΡΤΗΣ, νέος διαχρονικός και αειθαλής, γιατί το ΠΝΕΥΜΑ δεν γεράζει, δεν πεθαίνει ,δεν παρακμάζει, όταν ΕΛΕΥΘΕΡΟ πετά.
    Η εξουσία για να γίνει σοφή ΗΓΕΣΙΑ απαιτεί μια μεγάλη της συνείδησης, πορεία.
    Το ανατολικό παραμύθι του Σιντάρτα μας περιγράφει πως ο άνθρωπος πρώτα εξουσιάζει τον Εαυτό του κυρίαρχος της άμαξας και Ηνίοχος σωστός και μετά γνωρίζει τον κόσμο μέσα από εμπειρία ζωής.
    Το ταξίδι του Οδυσσέα είναι ένα ταξίδι ζωής που δεν μαθαίνεται μόνο μέσα από τα βιβλία, γιατί είναι ΕΜΠΕΙΡΙΑ, πόλεμος και ειρήνη, και η μεγάλη, της ζωής, ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
    Η διαδρομή του Ηρακλή είναι η διεκδίκηση για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και είναι ΧΑΡΑ ΛΥΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΘΑΝΑΣΙΑ.
    Όταν η εξ -ουσία κοιτάζει το ποτήρι και το βλέπει άδειο ή γεμάτο, να αναρωτηθεί για το περιεχόμενο του, όχι σαν αθέμιστος ΚΥΚΛΩΠΑΣ:
    Είναι σκέτο νερό ή έχει πνεύμα με ΟΥΣΙΑ για να μη χαλά τη ΖΩΗ του, με τόση αγνωσία.
    Για αλλού μην ελπίζει …..δεύτερη ζωή δεν έχει, ούτε άλλη ευκαιρία.
    https://astreasword.wordpress.com/2016/03/02/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1/

    Μου αρέσει!

  4. «Περί μάσκαν Ομήρου»

    Χρησιμοποιώντας ορολογία των ημερών, εννοώ τις τρεις «μάσκες», κάτω από τις οποίες είναι κρυμμένο το αληθινό «πρόσωπο» του ιδιοφυούς έλληνα ποιητή. Την πρώτη απ΄ αυτές την έχει επιλέξει μόνος του. Είναι δικής του επινόησης άλλωστε.
    Η πιο περίτεχνη μάσκα, την οποία ο Ομηρος σημειολόγησε με την ανεπανάληπτη τεχνική και τέχνη του. Το αποτέλεσμα μοναδικό: Η (ομηρική) «Οδύσσεια».
    Για τις άλλες δύο, τη δεύτερη και τρίτη κατά σειρά, δεν έχει καμιά ευθύνη ο ίδιος ο ποιητής. Ποιες όμως είναι οι δύο αυτές μάσκες που αναγκάζεται να φέρει, παρά τη θέλησή του, ο Ομηρος και ποιοι είναι αυτοί που τις σχεδίασαν.
    https://homerworld.blogspot.com/2016/08/

    Μου αρέσει!

  5. Μία άλλη ενδιαφέρουσα ερμηνεία μας δίνει ο Δαμάσκιος λέγοντας «όταν ο θεός Διόνυσος προέβαλε την αντανάκλαση του εαυτού του στον καθρέπτη, την ακολούθησε κι έτσι διεσκορπίσθη παντού στο Σύμπαν. Ο θεός Απόλλων τον περιεμάζεψε και τον επανέφερε πίσω στον ουρανό, διότι αυτός είναι ο εξαγνιστής θεός και σωτήρας του Διονύσου και γι’ αυτόν τον λόγο εορτάζεται ως ο «Διόνυσος Χορηγός» (Διονυσοδότης). Κι όπως η Κόρη, έτσι και η Ψυχή κατεβαίνει για να ενσαρκωθεί και, όπως ακριβώς ο Προμηθεύς και οι Τιτάνες, προσδένεται κι αυτή στο ανθρώπινο σώμα, απελευθερώνεται δε μόνο αφού αποκτήσει τη δύναμη του Ηρακλέους και περιμαζεύσει τον εαυτό της με τη βοήθεια του θεού Απόλλωνος και της θεάς Αθηνάς… δηλαδή μέσω των πραγματικώς εξαγνιστικών φιλοσοφιών.

    Μετρώντας και συνειδητοποιώντας τον Χρόνο, τις Ωρες, τους Κοσμικούς ρυθμούς που συνεχώς επαναλαμβάνονται, ο άνθρωπος ο ίδιος μέσα σε μία αέναη κίνηση ,αντιλαμβάνεται τον Κόσμο που τον περιβάλλει, τον συναρμολογεί τον αξιολογεί, και ενώνεται μαζί του , Ζώντας τον σαν μία Εμπειρία Μοναδική σε μία Πορεία Ανελικτική.

    Πώς αναταράσσονται μέσα στο απέραντο σύμπαν, πώς στριφογυρίζουν και αλληλοζητούνται αυτές οι αμέτρητες ψυχές που αναβρύζουν απ’ τη μεγάλη ψυχή του κόσμου! Πέφτουν από πλανήτη σε πλανήτη και κλαίνε μέσα στην άβυσσο την ξεχασμένη πατρίδα. Είναι τα δάκρυά σου Διόνυσε…. Ω μεγάλο Πνεύμα, ώ Θείε Λυτρωτή, ξαναπάρε τις κόρες σου στον φωτεινό σου κόλπο!

    Πως;;;;
    https://iparea.wordpress.com/2012/04/13/%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CE%AC%CE%BA%CF%81%CF%85%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CF%8C%CE%BD%CF%85%CF%83%CE%BF%CF%85/

    Μου αρέσει!

Μια αστραπή η ζωή μας... μα προλαβαίνουμε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s